„Nie jesteś sam – dzięki nam” – ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

Lata realizacji projektu: 2024 - 2025

Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnościami – sukcesem włączenia społecznego w powiecie olkuskim

Cel projektu: Celem Projektu finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jest zwiększenie poziomu samodzielności i niezależności 17 osób z niepełnosprawnością w st. umiarkowanym i znacznym zamieszkujących powiat olkuski poprzez świadczenie usług Asystencji Osobistej Osoby Niepełnosprawnej w okresie 01.03.2024r.-28.02.2025r

Zachęcamy do udziału w projekcie:

– Osoby z niepełnosprawnością intelektualną

– Osoby z niepełnosprawnością psychiczną

– Osoby z niepełnosprawnością fizyczną

– Osoby z niepełnosprawnością w zakresie zmysłów

– Osoby z niepełnosprawnością sprzężoną

Docelowa grupa:

Wsparciem zostanie objętych 17 pełnoletnich osób zamieszkujących powiat olkuski oraz posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym, znacznym, lub traktowane na równi do wymienionych, które mają długotrwale naruszoną sprawność fizyczną (minimum częściowa samodzielność, osoby całkowicie niesamodzielnie wymagające stałej opieki nie mogą być uczestnikami projektu) psychiczną, intelektualną lub w zakresie zmysłów, co może w oddziaływaniu z różnymi barierami, utrudniać im w sposób istotny udział w życiu społecznym, na zasadzie równości z innymi osobami. Osoby objęte pomocą nie mogą korzystać równocześnie z tej samej formy wsparcia asystenta w ramach innych projektów, prowadzących do osiągnięcia takich samych efektów. Osoby zakwalifikowane do projektu mogą być osobami pobierającymi świadczenia emerytalne. Beneficjentami ostatecznymi projektu mogą być osoby uczestniczące w Warsztatach Terapii Zajęciowej oraz zajęciach Środowiskowych Domów Samopomocy i innych placówek, jeżeli rodzaj wsparcia nie jest powielony z działaniami podejmowanymi w placówce na rzecz danego uczestnika, zgodnie z indywidualnym programem rehabilitacji lub/i indywidualnym planem postępowania wspierająco – aktywizującego lub innym planem/programem wsparcia zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów normujących sposób funkcjonowania placówki.

Wsparcie, w tym pomoc w zakresie:

– wykonywanie czynności dnia codziennego;

– prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych;

– przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;

– załatwianiu spraw urzędowych w tym załatwianie spraw przez Internet;

– dla zaineresowanych – nauka korzystania z komputera – przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu;

– podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowanie się z otoczeniem;

– korzystaniu z dóbr kulturalnych (muzea, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.)

– wyszukiwaniu informacji na temat pomocy na temat pomocy osób z niepełnosprawnością

– nawiązywaniu kontaktów, współpracy z organizacjami wspierającymi os. z niepełnosprawnościami, kierowaniu osób aktywnych zawodowo do projektów aktywizujących do podjęcia stałego zatrudnienia

– informowaniu na temat wsparcia instytucjonalnego dla ON

– prowadzeniu rozmów wspierająco – motywujących

Biuro projektu:

Spółdzielnia Socjalna „OPOKA”

Chechło ul. Hutnicza 26, 32-310 Klucze

Tel./fax 32 647 21 50  wew. 27

projekty@opokas.pl

Skip to content